19 Ekim 2011 Çarşamba

Dubai Sigorta Acentesiyle Büyüyecek

Dubai Group Sigorta’nın yeni Genel Müdürü Korhan Gürakan, 2011 yılının şirket için bir değerlendirme ve eksiklerin giderildiği bir yapılanma yılı olduğunu belirtti. Kuruluşundan itibaren şirket yönetiminde bulunan Gürakan, gerek acentelerin gerekse çalışanların içinde yer aldığı daha katılımcı bir yönetim anlayışı oluşturacaklarını söyledi.
Dubai Group Sigorta’nın global krizin ortasında doğmuş bir şirket olarak kuruluşundan bugüne sektörde önemli bir yol aldığını kaydeden Gürakan, “2009-2010 ve 2011 yıllarındaki tüm sıkıntılara rağmen, acentelerimiz ve personelimizin yıllara dayanan tecrübesi, hizmet kalitesi ve bilgi birikimiyle hedeflediğimiz noktaya hiç zorlanmadan gelmeyi başardık. Geçmişten bugüne bir değerlendirme yapacak olursak; ilk yılımız olan 2009 yılında çok hızlı bir şekilde teşkilatlanarak yıl sonunu yüzde 0,71’lik bir pazar payı ile tamamlarken, 2010 yılını ise 2009 yılına göre yaklaşık yüzde 69’luk bir büyüme ve yüzde 1.07’lik bir pazar payı ile 22. sırada tamamlamayı başardık” dedi.

‘ARTIK GELİŞMEYE HAZIRIZ’
Bu başarının arkasında, acentelerin Dubai Group Sigorta’ya olan güveni ve personelin desteğinin yattığını vurgulayan Gürakan, “Kuruluşumuzdan itibaren 2 yıl içinde çok hızlı bir büyüme gerçekleştiren şirketimiz, hizmet kalitesini düşürmeden, portföy yapısını değerlendirmek ve daha dengeli ve kârlı bir portföy yapısı gerçekleştirmek amacı ile 2011 yılını bir yapılanma ve değerlendirme dönemi olarak görmekteyiz.
Şirketimizin önümüzdeki dönemdeki stratejisi, acentesine en yüksek değeri veren, acentesini en çok dinleyen, sorunlarıyla birebir ilgilenen bir şirket olmaktır. Acentelerimizin karşılaştığı sorunlarda çözüm odaklı çalışmayı amaçlıyoruz. Bunun için ilk önce Dubai Group Sigorta çalışanlarının mutlu olması gerekiyor. Çalışanlarının kendilerini güvende hissettikleri, yaratıcılıklarını ortaya koydukları, işlerine koşa koşa geldikleri şirket ortamının sürdürülebilirliğini sağlamak öncelikli amacımız. Bu süreklilik sağlandığı takdirde acente memnuniyeti ve müşteri memnuniyeti kendiliğinden gelecektir.”

KATILIMCI BİR YÖNETİM
Yönetim olarak amacımız katılımcı, ulaşılabilir, acentenin şirketi benimsemesini sağlayacak ve hasarda kesinlikle acenteye iş yükü vermeyecek bir yapı oluşturmaktır. Bir diğer önem verdiğimiz hususda tüm yöneticilerin teknik birimler dâhil işinin pazarlama olmasını sağlamaktır. Özellikle bölge teşkilatları başta olmak üzere hepimiz pazarda acentenin yanında satış odaklı, çözüm üreten bir anlayış tarzıyla çalışacağız.
Dubai Group Sigorta olarak, tabii ki biz de acentelerimizin gelirini artırıcı bir takım kampanyalar ve ek komisyon uygulamaları yapıyoruz. Bu uygulamaların yanı sıra ürünlerimizi satılabilir ve rekabetçi şekle de getirmek zorundayız. Sunduğumuz tüm ürün ve hizmetleri, sigortalılarımızın talep ve ihtiyaçları doğrultusunda sürekli revize ediyor ve rekabetçi ürünler haline getiriyoruz. Zaten yeni kurulan bir şirket olduğumuz için, bütün ürünlerimiz piyasadaki ürünler incelenerek hazırlandı. Ürünlerimizde ve poliçelerimizde hiçbir eksik yok. Acentelerimizin bu yolla pazarda bir avantaj sağlamalarını hedefliyoruz.

ACENTEYE HASAR DESTEĞİ
Kuruluş aşamasında hızlı büyümenin vermiş olduğu bir takım sıkıntılar oldu. Bu sıkıntılar 2011 yılı içinde büyük ölçüde giderildi. Müşteriler hasar anında, yıllardır ilişki içerisinde olduğu şirketini ve acentesini değerlendirme fırsatını bularak bu süreç sonunda acentesi ve şirketi hakkında bir fikir sahibi oluyor. Hasar sürecinde hata yapan acente ve şirket o güne kadarki hizmetlerinde ne kadar başarılı olursa olsun müşteri için bir önemi yoktur. Tatmin olmayan müşteri kayıp müşteridir. Kişilerin memnuniyetsizliklerini daha hızlı yaydıklarını düşünecek olursak, şirketin ve acentenin kaybının büyüklüğü daha iyi anlaşılır. Bu nedenle Dubai Group Sigorta hasar yönetiminin her kademesinde müşterisine açık, ikna edici ve bilgilendirici bir yol izliyor. Dubai Group Sigorta olarak, hasar yönetimimizi bir reklam aracı olarak görüyoruz.

‘ACENTE BİZE HER AN ULAŞABİLİR’
“Bizler acentelerimizi ekranda bir numara, bir koddan ibaret olarak algılamayan, sanallıktan uzakta, tarafların birbirlerine dokunabileceği bir iletişim sistemini benimsiyoruz. Kanımca acentelerimizin Dubai Group Sigorta’yı seçmelerinin temel noktası da bu olsa gerek. Bu yolla acentenin önünde veya arkasında değil yanında yer alıyoruz. Her türlü satış ve pazarlama faaliyetlerinde onunla beraber aktif rol almayı arzu ediyoruz. Yani Dubai Group Sigorta şirketinin bu konudaki felsefesi birebir ilişki, aktif pazarlamadır. Sonuç olarak şunu belirtmek isterim ki şirket olarak toplam üretimimizin yüzde 98’ine yakın bir kısmını gerçekleştiren acentelerimizi her şart altında destekleyen ve acentelerin daha da büyümesini sağlayarak  hedeflerimize ulaşmayı arzu eden bir şirketiz” dedi.

‘ACENTELERİ BÜYÜTEREK BÜYÜYECEĞİZ’
Yeni dönemde Dubai Group  Sigorta’nın acentelerini büyüterek büyümeyi hedeflediğini vurgulayan Korhan Gürakan şunları söyledi: “Acentenin şirket için çalışmasını sağlamak, daha verimli hale getirmek, portföyünü geliştirmek biraz da şirketin ve şirket temsilcilerinin görevidir. Biz önümüzdeki dönemlerde acentelerimizi bu yönde motive edeceğiz. Ve biz acentelerimizin Dubai Group Sigorta’nın yönetimine katılmalarını istiyoruz. Gerek Genel Müdürlük kapsamında  yaptığımız toplantılar gerekse yapacağımız bölgesel toplantılarla onları tamamen şirket yönetimine entegre etmek istiyoruz. Fikirlerini söyleyebilecekleri, eleştirebilecekleri, hatalarımızı bizimle paylaşacakları bir çalışma ortamı planlıyoruz. Bu şekilde çalışmanın acentelerimizin de hoşuna gideceğini ve mutlu olacaklarını düşünüyorum.”

Güçlü yanlarımızdan biri teşkilatımız

Şirketin örgütlenme çalışmalarıyla ilgili bilgi veren Gürakan, “Dubai Group Sigorta olarak güçlü yanlarımızdan biri teşkilatımız. Biz çok şanslıyız bu yüzden. Çok kısa sürede çok ciddi bölge teşkilatları kurduk. Bugün, Adana, İzmir, Antalya, Bursa ve Ankara’da olmak üzere beş tane bölge müdürlüğümüz var. Belki seneye Karadeniz’de bir bölge müdürlüğü açabiliriz. Onun dışında belli bir dönem mevcut bölge müdürlüğü sayısıyla devam edeceğiz” dedi. Acente konusunda zorlayıcı bir hedeflerinin olmadığını ifade eden Gürakan, “Belli bir acente sayısına ulaşalım diye bir hedefimiz yok. Hizmetini aksatmayacağımız, kaliteli hizmet verebileceğimiz, acentemizi memnun edebileceğimiz ve bizim memnun olduğumuz acente sayısı ve üretim yapısı bizim için yeterli. Çalışmalarımız daha çok karlılığa yönelik olacaktır” diye konuştu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder